آخرین اخبار
کد مطلب: 80686
حضور روحاني در نيويورک فرصتي براي رايزني است/ تجربه تماس تلفني سال گذشته نبايد تکرار شود
تاریخ انتشار : 1393/06/25 11:09:04
نمایش : 1998
رئيس کميته سياست خارجي مجلس با بيان اينکه حضور رئيس‌جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل فرصتي براي رايزني و بيان نقطه نظرات روحاني خواهد بود، گفت: به اعتقاد من گفتگوي تلفني سال گذشته روحاني و اوباما نبايد انجام مي‌شد و جمهوري اسلامي ايران به دنبال تکرار اين‌گونه تجربه‌ها نخواهد بود.
به گزارش سلام لردگان؛ "وحيد احمدي" رئيس کميته سياست خارجي مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر رئيس‌جمهور به نيويورک و شرکت در مجمع عمومي سازمان ملل اظهار داشت: اين سفر فرصتي براي رايزني و بيان نقطه نظرات روحاني خواهد بود اما الزاما اين سفر بر روي روند مذاکرات تاثيرگذار نيست.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه گروه 1+5 به خصوص آمريکا بايد با رويکرد حل مشکل به مسئله هسته‌اي ايران نگاه کنند،‌ گفت: از اظهارات و رفتارهاي برخي مسئولان آمريکايي مي‌توان نتيجه گرفت که نسبت به حل مسائل ميان ايران و گروه 1+5 جدي نيستند و خواسته‌هاي آنان فراتر از چارچوب قوانين بين‌المللي است.

نماينده کنگاور، صحنه، بيستون و هرسين تصريح کرد: رئيس‌جمهور سال گذشته با حضور در مجمع عمومي سازمان ملل نقطه نظرات خود را به طور صريح و روشن بيان کرد و گروه مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران نيز در اين مدت با جديت عمل کردند.

وي با بيان اينکه به اعتقاد من گفتگوي تلفني سال گذشته روحاني و اوباما نبايد انجام مي‌شد، بيان داشت: اين مکالمه تلفني نياز آمريکايي‌ها در آن شرايط بود اگرچه در اين مورد هم صداقت نداشتند و اين تماس را از سوي ايران اعلام کردند.

رئيس کميته سياست خارجي مجلس خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران به دنبال تکرار اين‌گونه تجربه‌ها نيست و رئيس‌جمهور هم مي‌داند که از سال گذشته تاکنون آمريکا با ايجاد تحريم‌هاي جديد عدم صداقت خود را بارها به تصوير کشيده است.

انتهاي پيام/
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس